امام جمعه تبریز با بیان اینکه نباید نسبت به دولت شهید رئیسی کفران نعمت داشته باشیم، گفت: برای خدمت به مردم هیچ عذر و بهانه‌ای مورد قبول نیست، آنها کم‌کاری‌ها را نمی‌پذیرند، رئیس‌جمهور محترم بدون توجه به حواشی با کنارزدن افرادی که دائم نق می‌زنند، با عملکرد خود پشتیبانی مردم از دولت را حفظ کند.

احمد مطهری‌ اصل

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مطهری اصل امروز در خطبه‌های نمازجمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با مشارکت مردم به وجود آمده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که با مشارکت ۹۸ درصد مردم به‌وجود آمده و مردمش پای انقلاب ایستاده و جوان‌هایشان را دادند و با همه مشکلات هنوز هم ایستاده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که هشت سال با شرق و غرب جنگید و تمام کشورهای دنیا پشت سر صدام دیوانه بودند و ایران اسلامی تنها در مقابل شرق و غرب ایستاد و این نشان می‌دهد که مردم ما علاقه‌مند به‌نظام و کشورشان هستند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه با همه این وجود گاهی در توجه به مردم در تعاون و مشارکت کم‌لطفی می‌شود، گفت: عزیزانی که در راس امور هستند، باید بدانند که تا اینجا هم که پیش رفتیم با کمک مردم بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و الآن که مهم‌ترین بحث کشورمان اقتصاد است و مقام عظمای ولایت هم اقتصاد را اولویت اول کشور دانستند باید مسئولان بدانند بدون سنگ‌اندازی در کارهای مردم برخی مشکلات لاینحل به نظر می‌رسد با مشارکت و تعاون مردم حل خواهد شد به شرطی که در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی مخصوصاً اقتصادی به توان داخلی و جوانان عنایت خاصی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دولت چهاردهم مستقر شده و وزاری رئیس‌جمهور رای اعتماد را از مجلس گرفتند، اکنون نوبت آن‌هاست تا تمام توان خود را بکار بسته و برای حل مشکلات و رفاه مردم و پیشبرد اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

وی با بیان اینکه توصیه‌ای به همه مسؤولان، وزرا و شخص رئیس جمهور که محبوب و مورد عنایت مردم هستند عرض می‌کنم، تصریح کرد: بحث‌هایی چون اقلیت و اکثریت، مخالفان و موافقان معنایی ندارد این حرف‌ها را جمع و کنار بگذارید، جملاتی مانند اقلیت فلان و اکثریت فلان به چه دردی می‌خورد و یا ما در اکثریت هستیم مخالفان در اقلیت هستند، این حرف‌ها چیست؟ یا چی تحویل گرفتیم؟

مطهری اصل تاکید کرد: ما مخصوصاً از شخص رئیس‌جمهور می‌خواهیم اعتنایی به حواشی نداشته باشند چون برخی‌ها جز نق زدن و ناامید کردن و دودستگی کردن مردم هیچ کاری بلد نیستند.

وی گفت: رئیس‌جمهور و تمام وزاری انتخاب شده بدون ذره‌ای توجه به حواشی شروع به کار کنند و بهانه‌تراشی و نمی‌گذارند یا چی تحویل گرفتیم و یا مخالفان ما اله هستند یا بله اینها بدرد نمی خورد باید کار کنند، این مردم هوشیار بوده و می‌دانند و یک روز یا دو روز نیست بلکه ۴۵ سال است اینها دولت‌های مختلف را دیدند.

کفران نعمت نسبت به دولت شهید رئیسی

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت که فرمودند مثل امیرکبیر و شهید رئیسی کار کنید، یادآور شد: کارکرد شهید رئیسی مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده است، و برخی آقایان نباید نسبت به دولت قبل کفران نعمت کنند.

وی افزود: دولت شهید رئیسی زحمت کشیده و بعضی اثرات کار این دولت در سال‌های آینده دیده خواهد شد و مدیران جدید این کار ها را ادامه بدهند و کار را با قوت و قدرت پیش ببرند و اگر چیزی بالاتر از دولت قبل دارند به میدان بیاورند و آغاز کنند.

مطهری‌اصل تصریح کرد: مدیران و مسؤولان بدانند اگر مردم را دوست داشته، کار کرده و به فکر مردم باشند همه ائمه جمعه، مومنان، حزب‌الله و مردم ایران اسلامی پشتیبان آنها هستند و خدای نکرده با بهانه‌های واهی بیاورند.

نبود نظارت مدیران بر مجموعه‌های تحت مدیریت خود

مطهری اصل در ادامه با انتقاد از عدم نظارت مدیران بر مجموعه‌های تحت مدیریت خود گفت: مردم از کارهای مفید و مثبت حمایت و پشتیبانی می‌کنند، هر چند وجود برخی مشکلات در کشور انجام امور را سخت کرده است، اما متأسفانه نظارت مدیران بر عملکرد کارکنان کم است.
امام‌جمعه تبریز با اشاره به تسهیلات طرح جوانی_جمعیت و حمایت خانواده گفت: به‌عنوان‌مثال به دلیل عدم نظارت بر عملکرد بانک‌ها تسهیلات طرح جوانی جمعیت پرداخت نمی‌شود.

انتظار چندین‌ ساعته مردم در ایستگاه‌های اتوبوس

وی همچنین با انتقاد از انتظار چندین‌ساعته مردم در ایستگاه‌های اتوبوس متذکر شد: مدیران شهری باید بر عملکرد متولیان حمل‌ونقل عمومی نظارت داشته باشند، چرا با وجود امکانات مردم ساعت‌ها در خیابان‌ها بلاتکلیف می‌مانند؟!
وی به عدم رعایت شئون اسلامی و حدود الهی از سوی برخی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: بهانه مسؤولان این است که افراد خاطی با پیمانکاران طرف قرارداد هستند، اما پذیرفتنی نیست که به‌خاطر عدم نظارت مدیران وضعیت حجاب و عفاف کارکنان خلاف عرف و قانون اداری باشد.

مدیران ماشین امضا

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیران ماشین امضا دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیستند تأکید کرد: کارمندان از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، عدم رعایت شئون اسلامی و برخورد نامناسب با مردم از سوی آنها قابل مماشات نیست، مدیران مسئول نظارت بر عملکرد کارکنان خود هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل بسان داشت: عملکرد ضعیف مدیران در نظارت بر رفتار کارکنانشان باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم شده است.

کد خبر 878034
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 21
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    4 0
    دولت سیزدهم اگه دوستانی مانند شماها داشته باشه احتیاجی به دشمن نداره
  • رضا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    5 0
    ... خدا رحمت کند پدر معنوی شهیدمان آیت ا... آل هاشم .
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    5 0
    خدایا خدایا فقط یه سر سوزن بیشتر هم نه از نعمات دولت ریسی ببینیم تا نسبت به آن کفران نعمت نکنیم